سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

اولین اطلاعات جنسی خود را از کجا به دست آوردید؟

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۱۷ ب.ظ

 

یادم است  وقتی با بچه های مدرسه توی حیاط و یا کلاس درباره موضوعاتی صحبت می کردیم که اولین بار به گوشمان می خورد و بین ما یک راز بود و کسی نباید متوجه می شد.

موضوعاتی مثل عادت ماهیانه، پریودی و خونریزی.

این مرحله را که گذراندیم، متوجه موضوعی به نام رابطه جنسی، ب.کارت می شدیم و این اطلاعات توسط بچه های پرروتر که از دوستان و یا خواهرانشان در اختیارشان گذاشته می شد، به ما می رسید.

قدر مسلم هیچ مرجع رسمی برای آموزش نبود و خانواده به ویژه مادر ان بیشتر سکوت می کردند تا زمانی که یک روز اعلام میکردی: من خون دیدم و بعد برایت کمی گفته می شد آن هم با چه استرس  و اضطرابی!

پدر که اصولا انسانی خارج از خانواده بود و هیچگاه نباید نسبت به این موضوع آگاه می شد.

یادم می آید دوستانم در روزهای عادت ماهیانه در ماه رمضان هم ادای روزه داری و هم خواندن نماز را در می آوردند تا مذکرهای خانواده متوجه نشوند که در این صورت موجبات خجالت و شرم را فراهم می کرد.

در مورد پسرها که فکر می کنم وضع بدتر باشد چرا که دخترها به خاطر لطافت و ظرافت و ضعیفه بودنی که درباره شان وجوددارد بیشتر مراقبت می شوند و وضعیتشان بهتر است.

حالا کمی وضع فرق کرده است اما هنوز هم مرجع رسمی و موثق برای این موضوع وجود ندارد و به درستی بیان نمی شود و در مورد آن گفتگویی شکل نمی گیرد.

اطلاعات جنسی

 

مزایای دانستن اطلاعات جنسی

دانستن و داشتن آگاهی نسبت به مسائل جنسی با توجه به اینکه بخشی از هویت و شخصیت ما را شکل می دهد، لازم و ضروری است.

در نتیجه این امر هر چه اطلاعات درست و دقیقی داشته باشیم خواهیم توانست آن بخش از وجود خود را که مرتبط با این مسائل است را بهتر شکل بدهیم.

آگاهی های جنسی سبب می شود تا در آینده به عنوان همسر و مادر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم؛ چرا که می توانیم به سئوالات و کنجکاوی های فرزند خود نسبت به این مسائل بهتر پاسخ دهیم و خود را هنمای خوبی برای او در شکل دهی هویت جنسی اش باشیم.

از سوی دیگر در زندگی زناشویی روابط جنسی بهتر و لذتبخشی را با همسر خود تجربه کرده و احساس رضایتمندی نماییم.

راه های مورد اعتماد برای کسب این آگاهی ها، مثل همیشه کتاب یکی از منابع مهم و قابل اطمینان است البته باید نویسنده و انتشارات آن موثق باشد.

سایت های اینترنتی مورد اطمینان نیز می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

همچنین می توانیم از افراد قابل اعتماد و متخصص مانند پزشکان و روانشناسان در این راستا بهره گرفت.

برخی برای کسب اطلاعات به فیلم های پورن مراجعه می کنند که هیچگاه در این فیلم ها واقعیت ها و اموزش های درست بیان نمی شود و تنها سطح توقع فرد و در نتیجه نارضایتی او را در پی خواهد داشت.

بنابراین به هیچ عنوان این گونه فیلم ها برای کسب اطلاعات جنسی توصیه نمی شود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی