سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوران عقد آغاز پیوند مقدس ازدواج و زندگی مشترک است. این دوران را می توان، دوران شناخت و آشنایی عمیق تر نامید.

دختر و پسری که با شناخت اولیه و با نظر مثبت یکدیگر و خانواده هایشان به عقد هم درآمده اند، می توانند از این فرصت برای شناخت عمیق تر بهره مند شوند.

یکی از شناخت های اساسی و مهم در این دوران، شناخت رابطه جنسی است.

از آنجا که در شرع اسلام و عرف ایرانی، تنها راه تجربه رابطه جنسی، ازدواج است، زن و شوهری که هیچکدام رابطه جنسی را تجربه نکرده اند، برای این رابطه مشتاق و علاقه مند هستند.

هر چند بعد از جاری شدن صیغه عقد، دو نفر به هم محرم شده و مجاز به برقراری هرگونه رابطه ای هستند، اما عرف و فرهنگ خانواده های ایرانی ترجیح می دهد که در این دوران رابطه جنسی کامل وجود نداشته باشد.


 

  • نویسنده

تعریف تمایلات جنسی برای هر فرد کاملا شخصی است ولی در بهترین حالت می توان چنین تعریف کرد:

مجموعه رفتارها و احساسات جسمی میان دو نفر که می توانند عامل ایجاد احساسات ویژه ای ازقبیل آرامش، هیجان و لذت گردند.

تمایلات جنسی علاوه بر رفتارهای جسمانی معنای عاطفی نیز دارد.تمایل جنسی می تواند درقالب کلمات، عشوه گری، بوسیدن، نوازش کردن و .. ابراز شود.

  • نویسنده

پوزیشن جنسی یکی از عواملی است که می تواند در ایجاد لذت بیشتر یک رابطه کمک کند.

علاوه بر آن آگاهی وشناخت نسبت به پوزیشن های مختلف به زوجین کمک می کند تا در شرایط مختلف باز هم از رابطه لذت ببرند، به عنوان مثال به هنگام بارداری یا درد در ناحیه کمر و پا و یا عدم تمایل به بارداری، زودانزالی، به ارگاسم رسیدن وضعیت رابطه را متناسب با شرایط تغییر دهند و از رابطه لذت ببرند.

گاهی زوجین به دلیل عدم آگاهی نسبت به پوزیشن های مختلف در شرایط خاص از برقراری رابطه پرهیز می کنند.

علاوه بر آن استفاده از یک یا دو پوزیشن ممکن است برای برخی تکراری شود و در نتیجه با تغییر و تنوع دادن به رابطه می توانند به بهبود و کیفیت آن کمک کنند.

البته باید برای انتخاب پوزیشن با یکدیگر مشورت نمود و متناسب با ساختار روحی و جسمی خود مناسب ترین را انتخاب کرد چرا که برخی از پوزیشن ها نیازمند توان جسمی بالاتری است و ممکن است برای شرایط جنسی شما مناسب نباشد.

بنابراین در انتخاب پوزیشن در صورتی که به نظر درستی دست پیدا نکردید می توانید از یک سکس تراپ مشاوره بگیرید.

 

  • نویسنده

بچه ها برای کشف دنیای پیرامونشان، بعد از آنکه سخن گفتن را یاد می گیرند، از سوال استفاده می کنند، سوالاتی که گاهی بزرگترها را به تعجب وامیدارد.

والدین عموماً برای همه سوالها سعی می کنند پاسخی به فرزند بدهند اما در برابر سوالات جنسی نمی دانند چه کنند و همواره این سوالات برایشان مطرح می شود:

 آیا باید با فرزندم در این رابطه گفتگو کنم یا نه؟ چه جوابی به او بدهم که درست و صحیح باشد؟

صحبت کردن با فرزندان باعث می شود متوجه شویم ذهن فرزند ما به چه چیزهایی مشغول است و دنیای ذهنی او را چه چیزی می سازد.

  • نویسنده

رابطه جنسی خوب علاوه بر داشتن لذت و رضایت، باید ایمن و سالم باشد و برای فرد خطری ایجاد نکند.

برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت نسبت به رابطه جنسی ، دست به اعمال و رفتارهای پرخطر جنسی می زنند که نه تنها برایشان رضایت و لذت ندارد، بلکه اضطراب، نگرانی و بیماری های پرخطری را به دنبال دارد که ممکن است سلامتی را برای همیشه از آنان سلب کند.

بنابراین بهتر است نسبت به رفتارهای پرخطر جنسی که این روزها افزایش یافته است، آگاهی کافی کسب کنیم.

  • نویسنده

اولین رابطه جنسی در شرع و عرف ایرانی معمولا  بعد از ازدواج و محرم شدن انجام می شود.

قبل از ازدواج، لفظ باکره بیشتر برای دختران به کار می رود در حالی که پسران نیز در صورتی که رابطه جنسی را تجربه نکرده باشند، باکره هستند.

بکارت پرده ظریفی در داخل واژن است که با اولین رابطه دخول پاره می شود و از بین می رود و بعد از آن، هیچگاه رشد نخواهد کرد.

بسیاری از دختران و پسران اولین رابطه جنسی عمیق خود را به دوران آغاز زندگی مشترک و بعد از ازدواج موکول می کنند.

این تصمیم می تواند به نفع هر دو  و از همه مهم تر به نفع رابطه جنسی و زندگی زناشویی آنها باشد،چرا که میزان علاقه مندی و کشش جنسی آنان را بیشتر خواهد کرد.

  • نویسنده

دانلود مستند انقلاب جنسی 1

دانلود مستند انقلاب جنسی 2

دانلود مستند انقلاب جنسی 3

انقلاب جنسی نام مستندی به کارگردانی حسین شمقدری است. هرچند شمقدری، با مستند «میراث آلبرتا» دیده و شناخته شد اما «انقلاب جنسی» بدون شک جنجال برانگیزترین مستندی اوست. مستندی که نه تنها سنت های موجود در حوزه ی مستند سازی بلکه باور های موجود در ذهن مخاطب را نیز تغییر می دهد.

این مستند فعلا در 3 قسمت عرضه شده که هر قسمت آن قطعه از پازلی است که شمقدری سعی دارد به وسیله آن ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

حسین شمقدری در مراسم سالانه همجسنگرایان آزادی خواه

  • نویسنده

بسیاری معاشقه یا پیش نوازی را مقدمه ای برای یک رابطه جنسی خوب می دانند در حالی که عشق ورزی و عشق بازی می تواند یک اصل مهم در رابطه و علاوه بر آن در زندگی مشترک باشد.

وقتی زن و شوهری به یکدیگر ابراز عشق کنند و آن را در حالت های مختلف کلام، لمس، نوازش و بوسه نشان دهند، می تواند تاثیر بسزایی در زندگی آنان داشته و مهر و علاقه و صمیمیت آنان را افزایش دهد.

این عمل، به ویژه درباره خانم ها که برای رسیدن به رضایت چه در رابطه جنسی و چه در زندگی مشترک، به ارضا در عواطف و شرایط روحی نیاز دارند، بسیار لذت بخش و مورد علاقه است.

بنابراین معاشقه را علاوه بر یک مقدمه برای ایجاد آمادگی روحی و جسمی در رابطه، می توان یک اصل مهم در زندگی عنوان کرد.

 

  • نویسنده

شنبه هفدهم خرداد ۱۳۹۹ ساعت 11:0 توسط محتوانویس | نظر بدهید

نعوظ (شق شدن یا سیخ شدن) بزرگ شدن و برآمدن آلت مردانه و کلیتوریس می باشد که در آن بافت نعوظی پر از خون و سفت شده تا دخول در مهبل و انزال به آسانی انجام شود.

این عمل بیشتر تحت کنترل سیستم عصبی خودکار است اما گاهی ارادی و یا بر اثر تلقین نیز رخ می دهد.

به هنگام تحریک کافی، فرمان از مغز به سمت نخاع داده می شود و سپس آلت سفت و پر از خون می گردد و آلت دچار نعوظ می شود.

در برخی از مردان اختلال نعوظ یکی از معمول ترین ناتوانی های جنسی می باشد که فرد توانایی مکرر برای رسیدن و حفظ نعوظ را ندارد و درنتیجه دچار عدم رضایت جنسی و کاهش اعتماد به نفس او می گردد.

 

  • نویسنده

 

ارگاسم،رابطه جنسی

ارگاسم یا اوج لذت جنسی، پایان و نشانه یک رابطه جنسی خوب و رضایت بخش است که در مردان و زنان با تفاوت های مشخصی رخ می دهد.

مغز با ترشح هورمون اکسی توسین(هورمون عشق) و اندروفین ، لذت و شادی را به آنها هدیه می دهد.

برای بقای نسل انسان، ارگاسم مرد برای رسیدن به تخمک و تولید مثل لازم اما ارگاسم زن بیشتر برای تحریک تخمک گذاری ضروری است.

میانگین ارگاسم در مردان ۱۰ تا ۳۰ ثانیه و در زنان ۱۳ تا ۵۰ ثانیه است.

در ارگاسم، ماهیچه های لگنی منقبض و رعشه های خفیفی در بدن زن و مرد دیده می شود.

  • نویسنده