سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است


مستند ایکسونامی، ساخته محسن آقایی و کاری از موسسه فرهنگی-هنری آوش است. در این مستند به موضوع آزار جنسی زنان و آثار و عواقب آن اشاره می شود.

  • نویسنده

کاندوم یکی از انواع راههای پیشگیری از بارداری است که نه تنها از بارداری پیشگیری می نماید بلکه می تواند جلوی ابتلای فرد به بیماری های مقاربتی همچون ایدز، هپاتیت، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و … را بگیرد. کاندوم ها در دونوع اصلی کاندوم های زنانه و کاندوم های مردانه موجود هستند..

کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به واژن (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده و از رسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند.

۵۰ میلیون مرد در دنیا از کاندوم استفاده می کنند و بیشترین میزان مصرف در ژاپن است.

درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود ۳ درصد است ولی اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد اما بطور متوسط میران شکست ان ۱۰ درصد است . البته باید توجه داشت که در بیشتر روشهای پیشگیری از بارداری میزان شکست در سال اول استفاده بیشتر است.

  • نویسنده

لذت جنسی نتیجه واکنش های شیمیایی است که در مغز رخ می دهد بنابراین ذهن و خیال می تواند در ارضای غریزه جنسی نقش مهمی داشته باشد.

ارضای غریزه جنسی در حالت طبیعی بین دو جنس مخالف رخ می دهد و اگر از این حالت خارج شود مطمئنا آسیب زا خواهد بود.

خودارضایی یکی از روشهای غیرمعمول و غیر طبیعی ارضای غریزه جنسی است که می توان آن را با کنترل فکر و خیال به عنوان عوامل مهم در این زمینه، ترک کرد.

خودارضایی در زنان و مردان، مجرد ومتاهل، مذهبی و غیر مذهبی و به طور کلی در همه اقشار وجود دارد.

بسیاری از افراد به ویژه با گرایش مذهبی این رفتار را ناپسند می دانند و با انجام آن احساس گناه و خجالت دارند.

  • نویسنده

ازدواج و انتخاب همسر موضوع مهم در زندگی هر انسانی است که اگر موفقیت در آن حاصل شود ثمرات پرباری را در زندگی زوجین خواهد داشت.

در جامعه ما افراد پیش از ازدواج رابطه جنسی ندارند و این رابطه را به بعد از ازدواج موکول می کنند اما آیا باید گفتگو به آن را نیز به بعد از ازدواج موکول کنند یا می توانند در این زمینه نیز با یکدیگر صحبت کرده و نظرات هم را بشنوند؟

آیا این گفتگو می تواند در موفقیت و رضایت از زندگی مشترک آنان نقش خواهد داشت یا نه؟

  • نویسنده