سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

آیا درباره مسائل جنسی با خواستگارم صحبت کنم؟

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰ ب.ظ

ازدواج و انتخاب همسر موضوع مهم در زندگی هر انسانی است که اگر موفقیت در آن حاصل شود ثمرات پرباری را در زندگی زوجین خواهد داشت.

در جامعه ما افراد پیش از ازدواج رابطه جنسی ندارند و این رابطه را به بعد از ازدواج موکول می کنند اما آیا باید گفتگو به آن را نیز به بعد از ازدواج موکول کنند یا می توانند در این زمینه نیز با یکدیگر صحبت کرده و نظرات هم را بشنوند؟

آیا این گفتگو می تواند در موفقیت و رضایت از زندگی مشترک آنان نقش خواهد داشت یا نه؟

همانطور که گفتگو درباره رابطه و مسائل جنسی در جامعه خط قرمز است در جلسات خواستگاری نیز ممکن است گفتگو از آن سبب تصورات نادرست از فرد مقابل شود؛ تصوراتی از این قبیل که اگر طرف مقابل بداند که من درباره ی مسائل جنسی اطلاعات زیادی دارم و بخواهم با او گفتگو کنم ممکن است تصور اشتباهی درباره ی من داشته باشد و من را به بی حیایی و پررویی متهم کند.

در حالی که در عصری زندگی می کنیم که تمام اطلاعات از هزار توی زندگی مان سرازیر می شوند و تو چه بخواهی و چه نخواهی، درباره ی مسائل جنسی اطلاعات کسب می کنی.

 راه کسب اطلاعات در وهله ی اول مهم نیست. مهم دانستن است. مهم این است که درباره ی یک نیاز طبیعی که تا آخر عمر با آن درگیر خواهی بود، اطلاعات لازم را کسب کنی و از دانستن نترسی.

البته سخن نگفتن از مسأله سکس، نگرش‌ها و احساس کلی راجع به آن اگرچه به نظر نادرست می‌آید اما با توجه به شرایط و ویژگی‌های فرهنگی جامعه ما امری طبیعی و معمول به شمار می‌آید؛ زیرا هم حیا مانع سؤال است و هم افراد نوعاً بنا را بر این می‌گذارند که این مسائل بعد از ازدواج حل می‌شود و لزومی به پرس‌وجو نیست.

زمان مناسب

پس از آنکه تحقیقات کامل شد و دو طرف رضایت خود را برای ازدواج اعلام کردند بهترین زمان است، اما به یاد داشته باشید در این کار باید حرمت خود و همسر آینده تان را نگاه دارید.

سعی کنید در یک شرایط و موقعیت مناسب و در نظر گرفتن فاصله و حرمت هایی که بین تان است صحبت در این باره را به گونه ای که تاییدیه طرف مقابل خود را گرفتید، ادامه دهید .

پذیرش یا عدم پذیرش، نحوه مواجه شدن با سوالات، چگونگی پاسخگویی به پرسش ها، علائم غیرکلامی قابل مشاهده هنگام پاسخگویی (شرم و حیا، سر به پایین انداختن، سرخ شدن، نگاه های تیز، خیره و...) فرد مقابل بسیار مهم است و شما را متوجه بسیاری از مواردی که شاید برایتان ناملموس بوده است، می کند. پس شما می توانید ارزیابی نهایی خود را سنجش این مولفه مهم زندگی قرار دهید.

توجه به سئوالات جنسی خواستگار

برخی از مردان یا زنان در مراحل خواستگاری ممکن است از کلیت نگرش‌ها و احساس طرف مقابل نسبت به مسائل جنسی سؤال کنند و به آگاهی از جهت‌گیری مثبت یا منفی کلی فرد اکتفا کنند. این پرسش های کلی سودمند و گاه لازم است اما پرس‌وجو از مسائل جزئی رفتار جنسی در زمان خواستگاری نه مهم است و نه سودمند. زیرا علاوه بر شرم وحیای نیرومندی که در دختران وجود دارد، اغلب، تجربه روشنی از این مسائل ندارند و بنابراین نگاه‌های آنان به این مسأله حساس، ناکامل و غیر‌واقع‌بینانه خواهد بود.

از این‌رو اگر مردی در فرایند خواستگاری بخواهد درباره مسائل جزئی رفتار جنسی پرس‌وجو کند مسأله‌ای غیرطبیعی و گاه نشانه‌ای از یک وضعیت نامطلوب است که باید مورد توجه دختر و خانواده او قرار گرفته و به سادگی از آن عبور نکنند.
این وضعیت در سؤالات جزئی و از خصوصیات بدنی دختر هم مصداق دارد و مردی که با حساسیت، درباره ویژگی‌های ریز و جزئی بدن زن پرس‌وجو می‌کند، چنان که قبلا گفته شد احتمالاً دچار وسواس فکری است. بنابراین احتیاط، دوراندیشی و دقت در رفتارها، پرسش‌ها، حساسیت‌ها، واکنش‌ها و نگرش‌های فردی که خواستگار شماست مسأله‌ای عاقلانه و ضروری است.

سوالات جنسی در جلسات خواستگاری

برای پرسیدن از مسائل جنسی بسیار احتیاط کنید و سوالات را به گونه ای کلی مطرح کنید که شخصیت شما در نگاه طرف مقابل دچار خدشه و افکار بد نشود. در نظر گرفتن احساسات و موقعیت و اینکه طرف مقابل هم تمایل به صحبت کردن در این زمینه است یا خیر نیز بسیار مهم می باشد.

در زیر بخشی از سوالات برای اطلاع یافتن از مزاج شریک جنسی تان در ابتدای شروع زندگی ذکر شده است.

- چقدر با مشکلات جنسی و انحرافات جنسی آشنایی دارید؟
- شما درباره مسأله رابطه جنسی چه دیدگاهی دارید؟
- به نظر شما نقش اصلی زن/ مرد در رابطه جنسی چیست؟
- به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسی متفاوت است؟ چرا؟
- در مورد جایگاه مسائل جنسی در زندگی زناشویی چه نظری دارید؟

-رضایت جنسی در زندگی مشترک چقدر برای شما مهم است؟

-اگر در زندگی با همسرتان آنطور که می خواهید، از نظر جنسی تامین نشوید، چه کار می کنید؟

-آیا تماشای فیلم ها و عکس های جنسی و سایت های پورنوگرافی را مجاز می دانید؟

-در رابطه ی جنسی، چقدر به ارضای طرف مقابل و راحت بودن او اهمیت می دهید؟

-چه چیزی را رفتار جنسی نرمال و بهنجار و چه چیزی را انحراف جنسی می دانید؟

-دوست دارید همسرتان برای ارضای جنسی شما چه کارهایی انجام دهد؟

-اطلاعات جنسی شما چقدر است؟ و آنها را از کجا کسب کرده اید؟

-نظرتان درباره ی جک ها و شوخی های جنسی چیست؟

-نظرتان درباره ی خودارضایی چیست؟

-درباره ی سادیسم و مازوخیسم چه نظری دارید؟

-نظرتان درباره ی نظربازی و چشم چرانی چیست؟

-نظر شما در مورد جذابیت های جسمانی ـ جنسی همسر آینده تان چیست؟

- نظر شما درباره زمان فرزنددار شدن چیست؟ آیا نظر خاصی دارید؟ چرا؟

مشاوره

اگر در زمینه ی نیازهای جنسی اختلافات فاحشی دارید، اگر شما یا طرف مقابل مشکلات جنسی خاصی دارد، اگر برخی از مشکلات را نمی توانید به طور مستقیم با طرف مقابل مطرح کنید، نیاز هست که برای رفع مشکلات به مشاوران متخصص این امر مراجعه کنید. قطعا متخصصان می توانند با ارائه ی روش های علمی مشکلات را از سر راه شما برداشته و آرامش را به رابطه ی شما برگردانند.

  • نویسنده

زیست جنسی

سواد جنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی