سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

رابطه جنسی خود را با ورزش لذت بخش کنید

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸ ب.ظ

ورزش فعالیت هیجان انگیز و مفیدی است که  می تواند به سلامت جسم و روح انسان کمک کند و اثر مهمی در رضایت مند شدن رابطه جنسی و تقویت آن دارد.

ورزش آثار مفید متعددی در حفظ و ارتقای سلامت جنسی مردان دارد. بررسی‌ها نشان داده‌اند مردانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، به علت خون‌رسانی بهتر به اعضای مختلف بدنشان، سلامت جنسی و لذت جنسی بیشتری را در مقایسه با مردانی که اهل ورزش نیستند، تجربه می‌کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند 30 دقیقه ورزش در روز نه فقط باعث بهبود سلامت جنسی می‌شود، بلکه توان و بنیه افراد را افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد قلب و گردش خون می‌شود و در نتیجه خون به بهترین نحو جریان پیدا می‌کند. حتی ورزش باعث تحریک حواس پنج‌گانه می‌شود.

افزایش جذابیت جنسی

ورزش‌های قلبی و عروقی، تحمل و توان فرد را بالا می‌برند و باعث می‌شوند بنیه جسمی فرد به حدی قوی شود که دیگر مانند قبل به سرعت خسته و درمانده نشود.

ورزش به تناسب اندام فرد کمک می‌کند و درنتیجه جذابیت جنسی وی بیشتر می‌شود.

افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احساس خوبی درباره خودشان دارند و حس می‌کنند جذابیت آنها بیشتر و احساس رضایت آنها از وجود خود و زندگی مشترک بیشتر می‌شود.
از سوی دیگر، مردانی که ورزش در برنامه روزانه زندگی آنها جایی ندارد، سطح پایین‌تری از هورمون تستوسترون در خون خود دارند و این امر بر سلامت جنسی آنها تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

پزشکان بر این باورند که مردان، به ویژه پس از 40 سالگی، برای اینکه میل جنسی خود را در حد مطلوبی نگه دارند، باید در یک برنامه ورزشی منظم و منطبق بر اصول علمی شرکت کنند.

درمان اختلال نعوظ

کم‌تحرکی می‌تواند به بروز دیابت، پرفشاری خون و چاقی منجر شود که همه این بیماری‌ها کاهش میل جنسی و اختلال‌های جنسی را در پی خواهد داشت.

ورزش از طریق کاهش استرس و هیجان‌های روانی نیز به سلامت جنسی مردان کمک می‌کند. مشخص شده است که مردان کم‌تحرک یا بی‌تحرک سطح بالاتری از استرس را در مقایسه با مردان پرتحرک تجربه می‌کنند که این استرس با تاثیر بر هیپوتالاموس و هیپوفیز مغز باعث کاهش ترشح هورمون تستوسترون و در نتیجه اختلال عملکرد جنسی در مردان می‌شود.

کاهش میزان تستوسترون، در مردان کم‌تحرک می‌تواند باعث اختلالات نعوظ، کاهش میل جنسی، خستگی، ضعف و کاهش لذت جنسی شود.

از دیگر فواید ورزش این است که فرد ورزشکار تصویر ذهنی بهتری از بدن خود دارد که این امر تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی او می‌گذارد.

همه افراد، به ویژه افرادی که سن بیش از 45 سال دارند یا به بیماری خاصی دچارند، باید پیش از شروع یک برنامه ورزشی حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند تا برنامه ورزشی مناسب و متناسب با شرایط جسمانی و فیزیولوژیک خود را دریافت کنند.

ورزش هایی مانند پیاده روی ، شنا، دویدن، پیلاتس، یوگا ، دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری که دوست دارید ، می تواند در تقویت رابطه جنسی بسیار مفید خواهد بود.

همانند ۲۰ سالگی رابطه جنسی داشته باشید

اگر می خواهید که در میان سالی نیز ، همانند 20 سالگی خود نعوظ داشته باشید، به چیزی جز ورزش مرتب نیاز ندارید.

یک تحقیق نشان می دهد که یک شناگر 60 ساله همانند یک فرد 40 ساله توانایی جنسی دارد.

از سویی حتی در سنین بالای 55 سال، افرادی که فعالیت جنسی مرتبی دارند، از افراد جوانتر، خوش اندامتر و سالمترند. پس تا می توانید ورزش کنید.

مردان و زنانی که دست‌کم هفته‌ای 2 تا 3 بار در یک برنامه ورزشی شرکت می‌کنند، میل جنسی‌شان بیشتر از حد میانگین است.

ورزش منظم، سن جنسی افراد را کاهش می‌دهد. به عنوان نمونه، در یک مطالعه، سن جنسی در افراد 60 ساله‌ای که به طور منظم شنا می‌کنند، حدود 2 دهه کمتر از سن شناسنامه‌ای آنها است.

همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شد مردان بیش از 50 سالی که به طور منظم ورزش می‌کنند، 30 درصد کمتر از دیگر همسالان غیرفعال‌شان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. افزون بر این، ورزش منظم باعث آزاد شدن مقدار زیادی ماده اندروفین در بدن می‌شود که این امر به نوبه خود باعث لذت‌ جنسی بیشتر در فرد می‌شود.

از سوی دیگر، باعث افزایش استقامت قلبی-عروقی و استقامت عضلانی می‌شود و رابطه زناشویی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود فرد در این رابطه، کمتر به ضعف و خستگی دچار شود.

همچنین نتایج یک تحقیق دیگر نشان داده است که یوگا تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت جنسی مردان و بهبود قوای جنسی و میل جنسی آنها دارد.

تا می توانید ورزش کنید

۱-  لانژ  

لانژ باعث افزایش جریان خون به ناحیه لگن شما می شود و تجربه شما در اتاق خواب را تسهیل می بخشد و به طور کلی لانژ برای استحکام ، استقامت ، تحرک ، تعادل و ثبات ماهیچه عالی هستند و با ارائه یک دوز متعادل و قابلیت تحرک باسن ، عملکرد شما را یاری می کنند که هر دو هنگام انجام فعالیت های جنسی مهم هستند.

انجام لانژ همچنین می تواند به شما در ایجاد استقامت کمک کند و این امکان را می دهد تا کمی بیشتر از آن استفاده کنید .

۲- فشار باسن

این که چه موقعیتی را ترجیح می دهید ، فرقی نمی کند. فقط یک فشار قوی و کنترل شده مهم است و انجام این تمرینات به شما کمک می کند تا با جنبش و کمک به افزایش تحرک و دامنه حرکت خود احساس راحتی کنید و فشار قوی تر به معنای ارگاسم بهتر است .

۳-اسکات

 یک تمرین باورنکردنی برای تقویت رابطه جنسی هستند زیرا انجام اسکات باعث تحریک قدرت در قسمت تحتانی بدن شما می شود .

اگر متعهد به انجام این تمرین به طور منظم هستید ، متوجه تفاوت در توانایی خود برای حفظ فشار قوی و قدرت کلی و اصلی بدن و بالا تنه ی خود در هنگام رابطه جنسی خواهید شد.

۴-پروانه 

پروانه یک کشش مهم است که به شل شدن ران های داخلی و باسن شما کمک می کند .با اضافه کردن کشش پروانه ای به تمرین خود، بدنتان قوی ، نرم و آماده خواهد بود!

۵- شنا سوئدی

ورزش شنا موجب بهبود عملکرد جنسی و افزایش کیفیت رابطه جنسی می شود.شنا باعث افزایش استقامت و تقویت بدن و ماهیچه های شما می شود و اگر آن ها به طور منظم انجام دهید ، متوجه تفاوت در توانایی خود برای حفظ فشار قوی و قدرت کلی و اصلی بدن و بالاتنه ی خود در هنگام رابطه جنسی خواهید شد.

شنا می تواند به شما در ماندن طولانی تر در اتاق خواب کمک کند .ورزش شنا اگر به صورت مداوم و منظم (3 بار در هفته و به مدت 30 دقیقه) انجام شود موجب افزایش توان کلی بدن و بهبود عملکرد جنسی می گردد.

این ورزش برای کاهش وزن نیز بسیار مناسب است . انجام شنا توسط مردان چاق مبتلا به اختلالات نعوظ سبب کاهش وزن آنها شده و موجب گردیده که این اختلال بهبود نسبی یابد و کیفیت رابطه جنسی افزایش پیدا کند.

 همچنین چاقی شکمی بر عملکرد جنسی اثر منفی دارد. پس بهتر است با انجام شنا و حرکات ورزشی مناسب ، نیروی جنسی را تقویت نماییم تا از مشکلات زناشویی و ناباروری دور بمانیم.

۶- کگل

یک تمرین جنسی عالی برای زنان و مردان است که با تقویت شخصی شما، استقامت و کنترل کردن را تقویت می کند و همچنین به تقویت عضلات پرینه یعنی عضلات حمایت از استحکام نعوظ کمک می کند و قدرت انزال را تأمین می کند . کگل نه تنها سلامتی لگن را بهبود می بخشد بلکه باعث تقویت زندگی جنسی نیز می شود.

۷-کرانچ با توپ

این یک تمرین مهم برای حفظ کنترل و ایجاد ارگاسم شدید است و می تواند به کاهش اختلال نعوظ کمک کند و مردان می توانند انقباض را با انقباض این ماهیچه ها درست قبل از قطع شدن ارگاسم به تأخیر بیاندازند.

۸-پلانک

پلانک یکی از موثرترین راه های افزایش استقامت در اتاق خواب است و انجام پلانک به تقویت ماهیچه های شما کمک می کند و از کمر درد جلوگیری می کند.

۹-حرکات کششی نشسته

امروزه و در این دوره مردم بیشتر وقت خود را صرف نشستن می کنند ، خواه در مسافرت باشد یا روی میز یا روی نیمکت و بسیاری از عضلات زیر کمر در حال انقباض هستند.

انجام حرکات کششی باعث از بین رفتن چیز هایی می شود و جریان خون به ناحیه لگن و کشاله ران باز می گردد و این به معنی افزایش احساس و ارگاسم بهتر است و همچنین یک کشش عالی در قسمت داخلی ران است که به شما امکان می دهد پوزیشن های شگفت انگیز تری را در اتاق خواب انجام دهید .

۱۰- تمرینات بازه ای

شما می توانید این را در هر کجا انجام دهید:خارج از خانه، بر روی تردمیل و یا حتی درحال دوچرخه سواری در محله تان، گزینه های زیادی وجود دارد. انجام تمرینات بازه ای باعث افزایش استقامت شما می شود تا شما برای عملکرد طولانی تر جنسی آماده شوید .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی