سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

معرفی مستند ایکس سونامی

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲ ق.ظ

مستند ایکسونامی، ساخته محسن آقایی و کاری از موسسه فرهنگی-هنری آوش است. در این مستند به موضوع آزار جنسی زنان و آثار و عواقب آن اشاره می شود.

مستند «ایکسونامی» درباره یک پورن استار آمریکایی است که تجربه رسیدن به آزادی‌های جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت می‌کند؛ روایتی که قرار است این بار از بیان یک پورن‌استار به مخاطب فارسی‌زبان بگوید که آزادی جنسی چه تبعات منفی در آمریکا داشته و در ایران همان مسیری که آمریکا رفته‌اند، در حال طی شدن است؛ از اندازه‌گیری ارتفاع مایوهای کنار ساحل در آمریکا و مقایسه آن با ارتفاع مانتوها در ایران تا آمار جنایتکاران حرام‌زاده در آمریکا و... که تقریباً همه از آن اطلاع دارند.

پرسش اساسی این است: چرا یک پورن استار سابق آمریکایی که صرف حضورش یعنی سرچ سوابقش توسط جوانان کنجکاو و رفتن سراغ فیلم‌ها و تصاویر دوران فعالیتش در این عرصه و... به عنوان گزینه روایت چنین مستندی انتخاب شده است؟

شاید این پرسش به نوعی با تیتراژ تیزر این مستند که در آن تأکید شده، «تماشای این مستند به علمای اسلام، زودرنج‌ها، زنان باردار، زیر 18 ساله‌ها، بیماران قلبی، کلاً هیچ‌کس توصیه نمی‌شود»؛ تعابیری که نشان می‌دهد هدف دیده شدن به هر قیمتی ولو استفاده از پورن استار بوده است!

حضور آلفرد کینزی در مستند


یکی از «بازیگران» اصلی مستند «ایکسونامی»، که در واقع آنتاگونیست (نقش منفی) مهمی در تحولات نیمه دوم قرن بیستم در آمریکا و در کل جهان مدرن شد، دکتر «آلفرد کینزی» است؛ حشره‌شناسی که با دو کتاب معروف خود (که به حق کتاب «مقدس» اباحه‌گری جنسی در دنیای غرب شدند) در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰، بنیان‌های «اخلاق» در غرب را به لرزه درآورد و فی‌الواقع مانیفست علمی سلطه‌ی «نفس اماره» بر جان و جهان انسان مدرن غربی را ارائه کرد.

 

  • نویسنده

سواد جنسی

مستند

نظرات (۱)

نمیدونم وضعیت غرب و شرق  چجوریه ولی میدونم کمتر جایی به اندازه ی ایران دچار فقر جنسی هست . 

نمیدونم حالا اسمشو چی میگن . فقر جنسی ؟ گرسنه ی جنسی ؟ هرزه؟ بیمارِ جنسی ؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی