سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

آنچه درباره انزال باید بدانید

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۴۷ ب.ظ

انزال یا خالی شدن، خروج مایع منی از آلت تناسلی مردانه است که به هنگام اوج تحریک جنسی و بعد از نعوظ با جهش انجام می شود و بعد از آن مرد بی حال و سست می شود.

بعد از نعوظ اگر آلت تحریک شود، مایع منی با فشار و به صورت منقطع به بیرون پرتاب می شود و بعد از انزال ۲ تا ۳ دقیقه دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد.

این عمل به هنگام رابطه جنسی، خودارضایی و در خواب (احتلام) نیز اتفاق می افتد.

انزال در مردان تقریبا با ارگاسم همزمان می باشد و به طور طبیعی ۴ دقیقه پس از دخول رخ می دهد.

 

انزال،محتوای جنسی

انزال در زنان

عمل انزال در زنان نیز اتفاق می افتد. مایع شیری رنگ و یا سفید که شبیه به ادرار است از غدد شبه پروستاتی زن (غده اسکین و بارتولین) ترشح می شود که برخی از زنان گمان می کنند ادرار است و به دلیل شرم و خجالت از خروج آن خودداری می کنند و یا هم عدم انزال در زنان می تواند به دلیل سکس بدون معاشقه و عدم ارضای کامل زن رخ ندهد.

چگونگی انزال

انزال بیشتر تحت کنترل دستگاه عصبی مرکزی است و پس از فرمان مغز رخ می دهد.

به هنگام اوج تحریک جنسی، سیگنال هایی از مغز به نخاع و عضلات موجود در پایه آلت جنسی در هر ۸/. ثانیه ارسال می شود و در نتیجه آن انزال رخ می دهد.

مجرای بیضه (لوله ای که اسپرم را از بیضه به ابتدای آلت حمل می کند) منقبض و اسپرم را به جلو حرکت می دهد که همراه با ترشحات غده پروستات مایع منی حاوی اسپرم را تشکیل می دهند(درمان زودانزالی بر روی این مرحله انجام می گیرد)‌ و سپس عضلات اطراف آلت به شدت منقبض و مایع را به بیرون پرتاب می کند.

فرمان صادره از مغز سبب خروج ابتدایی مایع شفاف از غدد مجرای آلت شده و همین امر سبب خروج راحت تر اسپرم و مایع اصلی منی می شود.

باید توجه کرد که مایع منی ترشح شده از پروستات محافظی برای اسپرم در طول حرکت به سمت تخمک برای عمل لقاح می باشد و جلوگیری از انزال به غده پروستات که نقش مهمی در ترشح مایع منی دارد، ضرر می رساند.

همچنین مایع منی می تواند ویروس اچ آی وی را انتقال دهد بنابراین باید از روابط جنسی پرخطر و ناایمن خودداری کرد.

اختلالات انزال

انزال،محتوای جنسی

برخی از اختلالات مربوط به انزال عبارتند از :

۱-زودانزالی که بیشتر در بین جوانان شایع است.

۲-دیرانزالی که در سنین بالا رخ می دهد.

۳- انزال معکوس: مایع منی به جای خروج از آٖلت به مثانه می ریزد.

۴- انزال خشک که عدم خروج ترشحات از پروستات به داخل مجرای بیضه است که در ناباروری اثر می گذارد و همچنین سبب بروز مشکلات روحی و روانی و عدم رضایت جنسی و چه بسا جلوگیری از رابطه جنسی برای همیشه شود.

عوامل مهم در اختلالات انزال

 استرس شدید، بالارفتن سن، مصرف الکل، آسیب عصبی به نخاع، مثانه و یا سایر نواحی مربوط به انزال، دیابت، عمل جراحی پروستات، پوزیشن های جنسی، عدم جذابیت عاطفی و جسمی همسر، ناآگاهی نسبت به رابطه جنسی، سطح پایین تمایل جنسی، ترس از حاملگی، بیماری ام اس می تواند از عوامل اثرگذار در این عمل باشند.

به هنگام به وجود آمدن اختلال در انزال، عصبی نشوید، یکدیگر را سرزنش نکنید و حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی