سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

تمایلات جنسی در کودکان چگونه است؟

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۴۸ ب.ظ

تعریف تمایلات جنسی برای هر فرد کاملا شخصی است ولی در بهترین حالت می توان چنین تعریف کرد:

مجموعه رفتارها و احساسات جسمی میان دو نفر که می توانند عامل ایجاد احساسات ویژه ای ازقبیل آرامش، هیجان و لذت گردند.

تمایلات جنسی علاوه بر رفتارهای جسمانی معنای عاطفی نیز دارد.تمایل جنسی می تواند درقالب کلمات، عشوه گری، بوسیدن، نوازش کردن و .. ابراز شود.

نگاه به بدن یکدیگر و  آلت تناسلی و لمس آن، دکتربازی و یا بوسیدن، همه این رفتارها در دستگاه جنسی میتواند احساسات و هیجاناتی را ایجاد کند،کودکان می توانند همه این رفتارها را داشته باشند و دچار هیجانات ناشی از این رفتارها نیز شوند.

بنا بر پژوهش های انجام شده حدود 10 درصد کودکان  زیر 12 سال می توانند ارضای جنسی (ارگاسم) داشته باشند اما رفتار جنسی آنان با قصد ارضا صورت نمی گیرد. برای بسیاری از کودکان وجود رابطه جنسی میان بزرگسالان عجیب به نظر می رسد.

تمایلات جنسی در کودکان به میزان زیادی معطوف به اکتشاف تن خودشان است و احساسات مربوط به این کشف که در ابتدا مربوط به تن خود و در ادامه به کشف و لمس بدن دیگری است،  در مرحله بعد، نیازهای جنسی با احساسات ویژه ای در می آمیزد که به ظهور عشق می انجامد و به تدریج کشش های جسمانی شکل می گیرد.

باید دانست تمایلات جنسی در کودک متفاوت با بزرگسال است.مثال های زیر گواه این ادعاست:

1-وقتی پسر 4 ماهه ام را نظافت می کنم گاهی اوقات او نعوظ می کند ولی چون اغلب بعد از آن ادرار می کند من همیشه فکر می کردم که نعوظ او به علت داشتن ادرار است.

در این مورد پژوهشگران نظرات متفاوتی دارند برخی می گویند نشانه ای از احساسات جنسی آنان می باشد و حس خوشایندی برای کودک به همراه دارد و برخی می گویند به علت فشار به مثانه است.

2-وقتی تن دختر 8 ساله ام را می خارانم بسیار لذت می برد، در زمان نوزادی هم از ماساژ بدن لذت میبرد

این نوازش و تماس نشان دهنده علاقه والدین به مراقبت از فرزندان می باشد وبدین ترتیب کودک احساس امنیت و آرامش می کند و یاد می گیرد که برای جسم خود ارزش قائل شود و همچنین بداند دیگران برای جسم او ارزش قائل هستند واین در رشد و تکامل جنسی و احساسی او نقش موثری دارد.

3-بازی مورد علاقه دختر سه ساله ام و دوست همبازیش این است که لباسهای خود را کامل از تن درآورند وهمدیگر را خوب تماشا کنند.

نگاه کردن به بدن یکدیگر برای کودکان 3 تا 4 سال بازی جالبی است و ناشی از حس کنجکاوی از دیدن اعضا و اندامی است که از دید عموم پنهان نگاه داشته می شود و برای اغلب کودکان هیجان انگیز است و احساسات خاصی را در آنان ایجاد می کند که ما از آن با نام احساسات جنسی یاد می کنیم.

رشد جنسی با مراحل سنی کودک در ارتباط است اما شکل مطلق ندارد. دوران کودکی به چند دوران سنی تقسیم می شود:

0تا2سالگی(نوزادی):

در این سنین مهم ترین ضرورت تأمین نیازهای اولیه است که تنها وسیله برای رفع آن دهان می باشد.مکیدن در نوزادان احساس خوبی به آنها می دهد. همچنین حس بویایی در آنها قوی است و بوی مادر خود را تشخیص می دهند.

تماس با پوست بدن به آنها احساس رضایت می دهد و دوست دارند نوازش شوند که اگر به این نیاز به خوبی پاسخ داده شود باعث رشد سالم تمایلات جنسی در آنها می شود و سبب ایجاد رابطه جنسی خوب و سالم در بزرگسالی.

گرفتن آلت تناسلی برای نوزاد حس خوبی دارد که پس از یکسالگی این رفتارجنسی برای کسب یک احساس لذت بخش به صورت خودکار انجام می شود.

2-4 سالگی:

به جسم خود و دیگران توجه بیشتری دارد.هویت جنسی و درک از جنسیت در این سنین شکل می گیرد. این تکامل با بروز تفاوتهای رفتاری بین دختر و پسر دنبال می شود.

علاقه زیاد به وارسی و مطالعه بدن خود و دیگران دارند. دوست دارند آلت تناسلی خود را نشان دهند و لمس کنند.

به زبان آوردن کلمات زشت مانند گ.ه،گ.و.ز،ک.ون و...که می خواهند با بیان آن بزرگترها را تحریک کنند و شاهد واکنش انها باشند.

نیاز به تماس جسمی برای کودکان این سن بااهمیت است: نوازش، در آغوش گرفته شدن.

4-6سالگی:

عموما به مهد فرستاده می شوند، نیاز به تماس جسمانی همچنان وجود دارد، سوالات زیادی در خصوص زاد و ولد مطرح می کنند،آغاز احساس خجالت.

6-8 سالگی:

دوران نامرئی میل جنسی، آغاز دوست داشتن و عاشق شدن که تأثیر ناچیزی بر روی رفتارهای جسمانی کودک دارد. متوجه معیارهای اجتماعی هستند.

برای آنکه متوجه شویم کودک مسائل مربوط به مسائل جنسی را درک می کند باید با زبان خود آن را بیان نماید و تردیدها را برطرف کند.

8-10 سالگی:

سالهای آغازین عشق ورزیدن که با نیاز جسمانی پیوند می خورد.جستجو در تمایلات جسمانی، ظهور خودارضایی، ظاهر شدن علائم بلوغ

10-12 سالگی:

نخستین گام به سوی بلوغ، عاشق شدن با احساسات شدید، عادت ماهیانه برای دختران و خروج اولین اسپرم برای پسران.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی