سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

سواد جنسی

هر آنچه برای سبک زندگی جنسی خوب نیاز دارید.

پیوندهای روزانه

چگونه از رابطه جنسی در دوران عقد لذت ببریم؟

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۵ ق.ظ

دوران عقد آغاز پیوند مقدس ازدواج و زندگی مشترک است. این دوران را می توان، دوران شناخت و آشنایی عمیق تر نامید.

دختر و پسری که با شناخت اولیه و با نظر مثبت یکدیگر و خانواده هایشان به عقد هم درآمده اند، می توانند از این فرصت برای شناخت عمیق تر بهره مند شوند.

یکی از شناخت های اساسی و مهم در این دوران، شناخت رابطه جنسی است.

از آنجا که در شرع اسلام و عرف ایرانی، تنها راه تجربه رابطه جنسی، ازدواج است، زن و شوهری که هیچکدام رابطه جنسی را تجربه نکرده اند، برای این رابطه مشتاق و علاقه مند هستند.

هر چند بعد از جاری شدن صیغه عقد، دو نفر به هم محرم شده و مجاز به برقراری هرگونه رابطه ای هستند، اما عرف و فرهنگ خانواده های ایرانی ترجیح می دهد که در این دوران رابطه جنسی کامل وجود نداشته باشد.


 

دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد که به آن در زیر اشاره می شود:

1- در دوران عقد، به دلیل حضور در خانه پدر، محدودیت هایی وجود دارد؛ برخی از خانواده ها، رابطه را بی احترامی به پدر و اعضای خانواده می دانند و تمایل ندارند که دختر یا پسر  رابطه برقرار کنند.

نداشتن مکان مناسب و کافی که به زوجین اختصاص داده شود( که موضوعی مهم در اولین رابطه به ویژه برای دختر  می باشد) ، حضور خواهر یا برادر مجرد دیگر در خانه از دیگر موانعی هستند که این رابطه را محدود می کند.

2- پرده بکارت، هنوز در بسیاری از خانواده های ایرانی تضمینی برای نجابت و آبروی یک خانواده است و بر اساس یک رسم قدیمی در شب ازدواج و زفاف توسط داماد برداشته می شود،در نتیجه بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند تا رفتن به زیر یک سقف و شروع زندگی مشترک از دخول پرهیز شود.

در نتیجه ترس از پاره شدن این پرده و استرس و درد و خونریزی از آن مانعی دیگر برای دختر می باشد.

3- حاملگی و بارداری در این دوران نیز عامل دیگری است که خانواده ها و به ویژه دختر از آن ترس دارند و سبب ایجاد فشار اجتماعی و اقتصادی و روانی بر فرد و خانواده می شود.

بارداری در دوران عقد بین خانواده ها کمتر پذیرفته شده است و باعث می شود تا دختر و پسر هر چه سریعتر بساط ازدواج را برپا کنند و به خانه مشترک بروند در حالی که ممکن است برای آن و بچه داری شدن و تربیت فرزند هنوز آمادگی نداشته باشند.

4- عدم رابطه جنسی باعث می شود تا پسر و دختر به ویژه پسر میل بیشتری برای سرعت بخشیدن برای شروع زندگی مشترک داشته باشند و  خانواده ها این امر را دلیلی برای علاقه مندی و اشتیاق برای شروع زندگی مشترک می دانند.

5- بروز اختلافاتی که در این دوران منجر به جدایی و طلاق می شود، سبب می شود اگر رابطه برقرار نشده باشد، هم شانس دختر برای ازدواج مجدد افزایش پیدا کند و هم مسئولیت قانونی پسر کاهش یابد.

در نتیجه اگر اختلافاتی در بین دختر و پسر وجود دارد بهتر است به حل این مسائل پرداخته شود و رابطه را به بعد از حل مسئله موکول کنند.

 

 

سوالی که مطرح می شود این است دختر و پسر مشتاق این رابطه، چگونه باید از این دوران از کنار هم بودن لذت ببرند؟

فرهنگ خانواده ها در این موارد متفاوت است:

  • برخی به اصلا اجازه بودن در کنار هم  را نمی دهند.
  • برخی اجازه می دهند به شرط حفظ پرده بکارت.
  • برخی برگه سلامت دختر را از پزشک متخصص می گیرند و به آنها اجازه می دهند تا هر گونه تمایل دارند رابطه برقرار کنند.
  • برخی نیز به دختر و پسر واگذار می کنند و دخالتی ندارند.

اما بهترین راه می تواند برقراری رابطه کامل با شروع زندگی مشترک و رفتن به زیر یک سقف باشد و در این دوران ضمن لذت بردن از یکدیگر با روش های دیگر، به شناخت و استحکام رابطه و افزایش صمیمیت و عشق بپردازند.

چه باید کرد؟

 

  • بهترین راه برای لذت بردن ملاعبه و معاشقه است.

بیشتر بخوانید:

معاشقه؛ یک اصل مهم در رابطه جنسی

  • ارتباط کلامی و عاطفی خود را در این دوران بیشتر و بهتر کنید.
  • نسبت به رابطه و رفتارهای جنسی و مورد علاقه یکدیگر به گفتگو بپردازید و آشنا شوید.
  • می توانید با رعایت نکات بهداشتی و در صورت رضایت طرفین از رابطه دهانی که برای هر دو لذت بخش است و می تواند باعث ارضا و ارگاسم شود، استفاده کنید.
  • پیام های عاشقانه و تحریک آمیز را در این دوران به کار ببرید و نشان دهید که میل به برقراری رابطه و بودن در کنار هم دارید:

پیام هایی از این قبیل:

 «دوسِت دارم»، «عشق پاک منی»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «بهترین دوست من در تمام دوران زندگی من، تو هستی»، «در این دنیا هیچکسی برای من مثل تو نمیشه»، «بدون تو به هیچ و با تو به همه چیز می‌رسم»، «می خواهم همیشه با تو باشم»، «دنیای بدون تو را حتی تصور هم نمی‌تونم کنم»، «همیشه تو را از خدا می خواستم و به آرزویم رسیدم»، «رؤیاها و آرزوهای من با وجود تو تحقق پیدا می‌کند»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی»، «تو باعث شدی که ما در زندگی خوشبخت بشیم. تو زندگیمون را دگرگون کردی»، «بسیار خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم که اینطور دلسوزانه در زندگیمون تلاش می‌کنی»، «چقدر جذاب شدی»، «زیبا بودی، زیباتر شدی»، «دلم فقط تو رو می‌خواهد»، «قبلا هم گفتم بازم می‌گم که‌ اندامت خیلی ناز و خواستنیه»، «دوست دارم با تو و نزدیک تو باشم»، «دلم برات تنگ میشه»، «بیا در آغوشم»، «گرمای بدنت رو دوست دارم» و ...

  • برخی از آقایان در این دوران پیشنهاد رابطه مقعدی را می دهند که بهتر است از آن پرهیز شود اما در صورت برقراری آن حتما اصول بهداشتی را رعایت کنید و مهم تر از آن رضایت طرفین برای این رابطه است که البته توصیه به پرهیز آن است.

نکته مهم 

این نکته را به خاطر داشته باشید که حتما به رابطه جنسی و مسائل مربوط به آن بپردازید چرا که نیروی جنسی مرد نسبت به زن قویتر است و از سوی دیگر دختران به دلیل حجب و حیا در روزهای اولیه عقد از انجام آن سرباز زنند و سبب دلسردی در رابطه می شود.

بنابراین به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

  • نویسنده

دوران عقد

سواد جنسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی